Masaż głęboki

To rodzaj terapii skupiającej się na  przywracaniu prawidłowego stanu głębokich warstw mięśni i tkanki łącznej.

Jest on wyjątkowo skuteczny w przypadku przewlekłych napięć w różnych strefach, znakomicie sprawdza się m.in. w przypadku sztywności karku, przy napięciach dolnego odcinka pleców czy bolesnym barku.

Stosuje się go również w przypadku:

• przewlekłego bólu
  • ograniczenia ruchomości
  • pozostałości po urazach (np. uraz biczowy (whiplash), upadek, kontuzja)
  • nawracających, bolesnych urazach
  • w zespole cieśni nadgarstka, zespole górnego otworu klatki piersiowej
  • wadach postawy
  • fibromialgii
  • napięciach i skurczach mięśniowych
  • i wielu innych
  • Niektóre z zabiegów są podobne do zabiegów stosowanych w klasycznym masażu terapeutycznym, ale ruch w masażu głębokim wykonywany jest dużo wolniej a nacisk jest głębszy i koncentruje się na strefach napięcia i bólu.

Jak on działa ?

W przypadku przewlekłego napięcia lub przy uszkodzeniu mięśni na tkance pojawiają się zrosty (pasma tkanki które są bolesne, sztywne)- mogą one występować zarówno na poziomie mięśni, ścięgien jak i więzadeł. Zrosty te mogą blokować krążenie i wywoływać ból, powodować ograniczenie ruchu, mogą również być przyczyną stanów zapalnych. Masaż głęboki poprzez rozluźnienie, wydłużenie i zlikwidowanie zrostów oraz nieprawidłowych wzorców ruchowych w układach tkanek  znosi ból oraz przywraca prawidłowy zakres w najbardziej efektywny i najmniej obciążający pacjenta sposób.